ABDnin Adana Konsolosu Espinoza'dan Sözlü'ye ziyaret
ABDnin Adana Konsolosu John Espinoza ve 2. Konsolos Saxton Ruiz, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlüyü ziyaret etti.
Hüseyin Sözlüye yeni görevinde başarı dileyen Espinoza, ABD Adana Konsolosluğunun Adanada hayli eski olduğunu ve bu yüzden kendisini Adanalı gibi hissettiğini belirterek, Kendimi Adanalı gibi hissettiğim için Hüseyin Sözlünün başkanlığı yeni bir dönemin başlangıcı olması itibariyle beni de heyecanlandırıyor. Kendisinden beklentilerimiz var. Başarılı olacağına inanıyorum. ABDli işdamlarını buraya çekmek için birlikte yapabileceğimiz işler olduğuna inanıyorum. Adana Büyükşehir Belediyesine bu konuda her türlü desteği vereceğimizi söyleyebilirim dedi.
John Espinoza, Türkiyedeki ve Adanadaki Suriyeli mültecilerin desteklenmesi konusunda ülkesinin yaptığı katkılardan bahsetti ve uluslararası camiada bu konuda en çok destek veren ülkenin ABD olduğunu anlattı. Espinoza, Houston ve Adana arasında bir süre önce yapılan işbirliği anlaşmasını da hatırlattı.
SOMUT GİRİŞİMLER BEKLİYORUZ
Başkan Hüseyin Sözlü, her ne kadar yerel yöneticiler olsalar da, Türkiye ve ABD arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi açısından işbirliği yapılabilecek konular bulunduğunu söyledi. Hüseyin Sözlü, Adanada ABDli yatırımcıları görmek istiyoruz. Bu konuda konsolosluktan destek bekliyoruz. İki ülke arasındaki işbirliğinin güçlenmesini, gelişmesini arzu ediyoruz. Önümüzdeki süreçte bu konuda ABDnin Adana Konsolosluğundan somut girişimler bekliyoruz diye konuştu.
BEDEL PERİŞAN EDİLMESİ OLMAMALI
Hüseyin Sözlü, Suriyedeki rejimin otoriter bir rejim olduğunu kabul ettiğini fakat bunu değiştirmek için Çin ve Rusya hariç, bu konuda ittifak yapan uluslararası camianın desteğiyle ortaya çıkan tablonun son derece kötü olduğunu ifade etti. Hüseyin Sözlü şunları söyledi:
Suriye kanayan bir yara. Utanç verici bir durum oluştu. Çocuklar yıllardır çadırlarda kalıyor ve bir nesil kayboluyor. Empati yapalım ve kendi çocuklarımızın aynı duruma düştüğünü gözümüzün önüne getirelim. Kadınlar, çocuklar öldü, sakat kaldı, çok kötü şartlarda yaşamak zorunda bırakıldı. Hala da büyük trajediler yaşanıyor. ABDnin Afganistandaki, Iraktaki, Libyadaki müdahaleleri de geride kan ve gözyaşı bıraktı. Üstelik söylendiği gibi barış ve demokrasi getirmedi. Suriyede ve Arap Baharı denilen eylemlerin yaşandığı ülkelerde durum olumlu değil.