Suriye'ye bir TIR bebek maması gönderilecek

Adana İnsani Yardım Derneği Yetim Birimi’ne bağlı Yetim Destekleme Birimi tarafından Suriyeli yetimler için “1 TIR Bebek Maması” kampanyası başlattı.

Adana İnsani Yardım Derneği Yetim Birimi’ne bağlı Yetim Destekleme Birimi tarafından Suriyeli bebeklerin mama ihtiyacının karşılanması için “1 TIR Bebek Maması” kampanyası başlatıldı. Yediengelliler Parkı’nda dün sabah düzenlenen kahvaltıda hayırseverlere kampanya hakkında bilgi verildi.

Adana İnsani Yardım Derneği üyeleri ve hayırseverler dün sabah Yediengelliler Parkı’nda düzenlenen kahvaltıda bir araya geldi. Adana İnsani Yardım Derneği Yetim Birimi’ne bağlı Yetim Destekleme Birimi tarafından başlatılan kampanyanın tanıtıldığı programda, Suriye’de devam edilen savaşa vurgu yapıldı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan ADYAR Yetim Birimi Başkanı İlhan Geyik, hayırlı bir iş için bir araya geldiklerini belirterek başlatmış oldukları “1 TIR Bebek Maması” kampanyası hakkında bilgi verdi.

İLHAN GEYİK: “SURİYE’DE SAVAŞ DEVAM EDİYOR”

Suriye’de yaşanan savaşın devam ettiğini ve insanların ölmeye vahşice öldürüldüğünü belirten İlhan Geyik, “Suriye’de 100 binlerce insan öldürüldü, milyonlarca kişi ülkelerinden kaçarak mülteci oldular. Suriye’de hala milyonlar insan yaşamaya devam ediyor. Özellikle çocuklar çok zor durumda. Geçen ay, İHH’nın çalışmalarını görmek üzere Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde kurulan çadırkente gittik. Orada yaşayan çocuklara şişme oyun parkı hediye ettik.” dedi.

“BEBEK MAMASI VE TEMİZLİK MALZEMESİNE İHTİYAÇ VAR”

Suriye’den çok sayıda savaş mağduru mültecinin Türkiye’ye sığındığını belirten İlhan Geyik, “O yüzden Reyhanlı ziyaretimiz sırasında yetkililer, bize özellikle bebek mamasına ve temizlik malzemelerine ihtiyaçları olduğunu söylediler. O zaman kardeşlerimiz bir maması gönderdi. Bu işin finalini yapıyorlar ve bu kahvaltıyla beraber sizlerin de katkılarıyla bebe maması kampanyası göndermek istiyorlar. Bizde dernek olarak katkıda bulunmaya çalışacağız. İnşallah Suriye’deki savaş son bulur. İnşallah oradaki insanlar en kısa zamanda oradaki güzel günlere dönülüyor. 780 çocuğa sponsorlarımız sayesinde ayda 90 TL bir maaş veriyor. ADYAR olarak hayır çalışmalarından daha büyük yol kat etmek için çalışıyoruz.” diye konuştu.

GENÇER: “BİZ KOMŞUMUZ AÇKEN TOK YATAMAYIZ”

Kahvaltıda konuşan Adana Vali Yardımcısı Durmuş Gençer ise, komşusunun dertleriyle dertlenen kişileri görünce yaşadığı mutluluğu dile getirdi. Vali Yardımcı Gençer, “Bu bizim için çok önemli. Biz “Komşusu açken tok yatan bizden değil” sözü benimsemiş ve prensip haline getirmiş bir milletiz. Suriye’den gelen mültecilerin, beslenme, eğitim ve sağlık sorunları ile ilgileniyoruz. Bu işler ancak komşusunun derdiyle dertlenenler yardımı ile yapılabilir. Bu tür dezavantajları savunan ve onların yanında olan dernek ve sivil toplum kuruluşlarına gereken desteği vermeye hazırız. Yapılacak her türlü yardım ve katkıları da bekliyoruz.” dedi.

Konuşmaların ardından ise kampanyanın başlatılmasında ve yürütülmesinde emeği geçenlere Vali Yardımcısı Gençer’in eliyle plaket verildi. Düzenlenen programda ilk plaket ADYAR Yetim Birimi tarafından başlatılan ve “Her caminin bir yetimi olsun” kampanyasına destek veren Seyhan İlçe Müftüsü Halil Uzun’a verildi. Plaketini alan Müftü Uzun, kampanyanın düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür etti. Daha sonra ise dernek bünyesinde aktif görevde bulunan üyelere göstermiş oldukları üstün çalışmalardan dolayı teşekkür plaketi verildi.