Ülkücü İşçilerden “Engelliler” duyarlılığı

Ülkücü İşçiler Derneği Adana İl Başkanlığı Engelliler Haftası Dolayısıyla bir mesaj yayınladı.

Ülkücü İşçiler Derneği Adana İl Başkanı Doğukan Pusat Söğüt, Ülkücü İşçiler Derneği İl Kadın Kolları Başkanı Emine Erdem, Ülkücü İşçiler Derneği Adana Şubesi İkinci Başkanları Erol Vardarol, Ferhat Özkozanoğlu, 10–16 Mayıs arası Engelliler Haftası dolayısıyla Engelliler Haftası dolayısıyla ortak   bir mesaj yayınladı. Yönetim Kurulu adına  açıklamalarda bulunan Ülkücü İşçiler Derneği Adana İl Başkanı Doğukan Pusat Söğüt, Engellilerin toplumsal hayata tam katılımlarının sağlanması ve hayat standartlarının yükseltilmesinin  sosyal devlet anlayışının gereği olduğunu ifade etti.

Doğukan Pusat Söğüt, “ Sakatlık insanlığın ortak sorunudur. Bu yüzden Engelliler Haftası yalnız ülkemizde değil ;Birleşmiş Milletlere üye 156 ülkede aynı zamanda değerlendirilir.Engelliler Haftası boyunca; sakatlık sorunu, sakatlığın önlenmesi ve Engellilerin eğitimi konusu üstünde durulur. Radyo ve televizyonda konu ile ilgili programlar yayınlanır. Okullarda her gün ayrı bir sakatlık konusu işle­nir. Engellileri Koruma Millî Koordinasyonu Kurulu haftanın değerlendirilmesi için  bir dizi etkinlikler yapılır.” dedi.

 

“ENGELLİLİK KONUSU TÜM TOPLUMLARI İLGİLENDİRİR”


Bir insanın engelli olmasının, onun diğer insanlar gibi yaşaması, çalışması ve başarılı olması için bir engel teşkil etmediğini belirten Doğukan Pusat Söğüt,Tüm dünya ülkelerinde olduğu gibi, Türkiye’de de milyonlarca engelli insan bulunduğuna dikkat çekti. Doğukan Pusat Söğüt,”Engellilik konusu yalnızca engelli vatandaşları ve ailelerini değil, toplumun tüm kesimlerini yakından ilgilendiren önemli konulardan biridir. Ülkemizde ve kentimizde hizmet ve çevre koşullarının engelliler için ulaşılabilir hale getirilmesi yönünde alınacak önlemlerle engelleri hep birlikte aşmamız gerekmektedir. Engellilerin  toplumsal hayata tam katılımlarının sağlanması ve hayat standartlarının yükseltilmesi sosyal devlet anlayışının gereğidir. Hiç kimsenin, ileride engelli olmamak için bir garantisi yoktur. O nedenle engellilerimizin sorunlarını paylaşmak hepimizin görevidir. Engelli kardeşlerimiz kendilerine değer verdiğimizi, her zaman yanlarında olduğumuzu ,kendilerine en yakın kişiler olduğumuzu bilmelidirler." Diye konuştu.